† In Memoriam: Ivo Visser

13 januari 2020. Vandaag is Ivo’s 37e verjaardag. Een dag die hij niet meer mee heeft kunnen maken, want op 11 december 2019 is Ivo overleden. Winterse kwalen maakten het zijn lichaam lastig. Een longonsteking en griep werden teveel.

Wat waren we (en ben ik) dankbaar voor de hele mooie en intense jaren samen. Ook de spanning en donderwolken de afgelopen drie jaar weerhielden ons er niet van om van het leven en van elkaar te genieten. We hoopten dat we dat nog gingen doen totdat we ook de status van oude besjes zouden bereiken. En we waren meer dan ooit met de toekomst bezig, gewoon weer plannen maken, leuke dingen doen, leven.

Het liep anders. We missen hem. En ik kan me er maar weinig bij voorstellen dat het definitief is..

Een lang leven is niet een gegeven en voor sommigen is het leven echt te kort.. We hadden het er vaak over. Het leven is te kort om dingen te laten waar je mogelijk heel blij van wordt, of om dingen te doen waar je geen energie van krijgt. Ivo was een kei in datgene doen waar hij zich goed bij voelde en elke dag een beetje te vieren. Te genieten van de kleine dingen. Dat is iets wat hij iedereen toewenste. Zijn levenslust is inspirerend en aanstekelijk. Wat voelde hij zich gelukkig. Toen ik Ivo’s afscheid aan het voorbereiden was, vond ik een mooi gedicht van Toon Hermans dat zo goed past bij hoe Ivo in het leven stond.

Geluk

Geluk is geen kathedraal,
misschien een klein kapelletje.
Geen kermis luid en kolossaal,
misschien een carrouselletje.

Geluk is geen zomer van smetteloos blauw,
maar nu en dan een zonnetje.
Geluk dat is geen zeppelin,
’t is hooguit ’n ballonnetje.

Allerliefste Ief, allerliefste lief: Gijs en ik geven je elke dag een kus en zullen het leven vieren. Je blijft voor altijd bij ons, voor altijd saampies.

Anne-Marij & Gijs

Van Blinatumomab naar Polatuzumab…

1. Gerard Hofmeijer

Anne-Marij en Gijs,
    Wat moeten wij zeggen in deze, het leven is inderdaad te kort voor een aantal mensen.
    Gecondoleerd. Wij wensen jullie kracht en sterkte toe de komende tijd en Gods Zegen in de tijd die nu volgt!

Met vriendelijke groeten,
    Gerard Hofmeijer

2. Astrid Anjema-Haagsma

Lieve Anne-Marij,

Wat spijt het me voor jou en Gijs te vernemen dat Ivo niet meer bij jullie is. Wat een gemis zal dit voor jullie zijn. Ik voel trots dat ‘mijn zaterdag meisje’ zo hard gevochten heeft voor en met haar lief, vader van haar zoon.

Mogen de vele mooie momenten jullie kracht geven. Gecondoleerd Anne! Dikke knuffel uit Assen.

Lieve groetjes

3. Rob de Vos

Heel veel sterkte! Ivo was een hele prettige leerling van me en de jongste broer van de andere twee Vissertjes die ik ook zo vaak van nabij heb meegemaakt. Leuke vent Ivo, en zo wil ik hem blijven herinneren. Hou jullie goed, jij en Gijs !

4. Esther

Lieve Anne-Marij,
    Wat schijf je toch prachtig!
    T afscheid was ook zo ontzettend mooi. Ivo z’n broers spaken ook zo liefdevol over hem en beide vaders, prachtig. Wat een groot gemis voor jullie allen! Nogmaals heel veel sterkte, doorzettingsvermogen en kracht in deze moeilijke tijden.
    Gijs en jij kunnen dit! Samen met jullie dierbaren. Die zullen er voor jullie zijn. Ook over n paar maanden, of over n jaar.
    Veel liefs, van je buurtjes.
    Koffie staat immer voor je klaar!
    Liefs,
    Esther