Het is alweer een tijd geleden dat wij een update plaatsten. Aan de ene kant houden de dagelijkse dingen (net als bij ieder ander) ons bezig. Aan de andere kant stellen we het uit, omdat we zo graag iets meer of beters willen melden dan dat het zo z’n gangetje gaat. Want dat laatste is het geval. En daar zijn we nu eigenlijk best gelukkig mee.

De Blinatumomab die Ivo in het voorjaar kreeg, bleek na een paar rondes toch zijn (of haar?) werk niet meer te doen. Dus er werd weer gezocht naar alternatieven. Gelukkig was er Polatuzumab. Dit is een middel dat als een soort wolf in schaapskleren heel gericht chemotherapie naar de kankercellen toebrengt waar het zijn werk kan doen. Daarnaast krijgt Ivo ook nog een andere chemokuur in de hoop het effect te versterken. Ivo voelt zich er redelijk goed bij en doet vooral zijn best ervoor te zorgen dat andere kwaaltjes (zoals een longontsteking) niet de overhand krijgen.

In de tussentijd is er gelukkig ook ruimte en energie om leuke dingen te doen. We zijn deze zomer met z’n drieën met de tent op vakantie geweest! En we hebben Gijs verjaardag eind juli leuk kunnen vieren. Gijs is inmiddels alweer twee jaar en heeft het flink naar zijn zin! Druk met ontdekken, geinen, kletsen en z’n eigen willetje.

En we houden ons zoveel mogelijk bezig met de dingen die ons positieve energie geven. Zo lukt het ons aardig om met deze toch lastige situatie om te gaan. 🙂 We kijken uit naar een fijne decembermaand waarin we Sinterklaas kunnen vieren met Gijs en de Kerstdagen kunnen doorbrengen met vrienden en familie.

We blijven het bijzonder vinden om te horen dat jullie toch nieuwsgierig blijven hoe het met ons gaat.

Veel liefs,

Ivo, Anne-Marij en Gijs